Fikk du ikke helsehjelpen du trengte?

Mener du at rettighetene dine som pasient, bruker eller pårørende ikke er oppfylt, eller opplever å ikke ha mottatt de tjenestene du har krav på, kan du bruke retten til å klage. Pårørende kan også ha klagerett. 

 

 

 

Trenger du råd og veiledning på veien, har du mulighet til å kontakte Pasient- og brukerombudet. De informerer om hvilke rettigheter du har.

Pasient- og brukerombudet jobber for å ivareta pasienter, brukere og pårørende sine behov, interesser og rettssikkerhet i offentlig helse- og omsorgstjeneste. Dette er et gratis lavterskeltilbud for innbyggere i hele Norge, og du kan være anonym. 

Se mer om hva og hvordan du kan få hjelp på pasientogbrukerombudet.no


Fekk du ikkje helsehjelpa du trong?
Du har rett til å klage om du meiner at du ikkje har fått oppfylt dine rettar som pasient, brukar eller pårørande, eller opplever å ikkje ha motteke dei tenestene du har krav på. Pårørande kan óg ha klagerett. 

Treng du råd og rettleiing på vegen, har du muligheit til å kontakte Pasient- og brukarombodet. Dei informerer om kva slags rettigheiter du har. 

Pasient- og brukerombudet arbeider for å ivareta pasient, brukar og pårørande sine behov, interesse og rettstryggleik i offentleg helse- og omsorgsteneste. Dette er eit gratis lågterskeltilbod for innbyggarane i heile Noreg, og du kan vere anonym.

Les meir om kva og korleis du kan få hjelp på pasientogbrukarombodet.no