Utlysning: Prosjektstilling familieveileder NAV

Prosjektstilling Familieveileder NAV: Søknadsfrist: 18.08.24

Innhold

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?


Om stillingen


Gamvik Kommune jobber for at utsatte barn og lavinntektsfamilier får den hjelpen de trenger på et tidlig tidspunkt.


For å styrke dette arbeidet er det opprettet en 100 % prosjektstilling som Familiekoordinator i Gamvik kommune med støtte fra
Statsforvalteren.Prosjektet startet i 2023 med gode resultater, men da nåværende familiekoordinator er gått over i ny stilling, søker vi en ny
person som kan fortsette dette viktige arbeidet. Prosjektets varighet er et år, med mulighet for ett års utvidelse.


Prosjektet skal også utarbeide kompetansehevende tiltak som inneholder opplæring til interne kommunale tjenester om hvilken bistand NAV
kan gi til barnefamilier.


Stillingen lyses ut internt med 1 ukes søknadsfrist. FRIST søndag 18 august. Søknaden sendes til Helse- og omsorgsleder.


Arbeidsoppgaver


Tett oppfølging av familier, både alene og i samarbeid med andre relevante instanser. Vi samarbeider med helsestasjonen, barnevern, skole,
barnehage samt flyktningkonsulenten.

 

  • Gi råd, veiledning og støtte til lavinntektsfamilier
  • Kartlegge og dokumentere lavinntektsfamiliers ressurser og hjelpebehov
  • Utarbeide og følge opp Familie plan sammen med familien
  • Utvikle metodikk for kartlegging av lavinntektsfamilier som avdekker behov knyttet til helse, arbeid, bolig og andre tjenester.
  • Kvalitetsikre tjenestene til lavinntektsfamilier ved å sikre at Nav-kontoret har riktig og tilstrekkelig kunnskap om forholdene i familien til å
  • fatte gode beslutninger om tjenester
  • Koordinere tjenester og hjelpeapparat for lavinntektsfamilier med fokus på å utvikle tjenester i samarbeid med familiene.
  • Knytte kontakter med andre kommunale tjenester som jobber med barn og unge.
  • Synliggjøre NAV for andre kommunale tjenester, derav fungere som fast medlem i FBU (Forebyggende Barn og Ungdoms Team)
  • Innføre gode samarbeids metoder på tvers i kommunen. Utlysningstekst (266047).pdf - Generert fra Jobbnorge.no mandag 12. august 2024 kl. 08:02 Side 1 / 2
  • Fungere som kontakt punkt for kommunens arbeide med utarbeiding av forbyggende plan (lovpålagt fra 2022, og hjemlet i
  • barnevernlovens § 15-1)

I stillingen må det påregnes at du drar på hjemmebesøk, er med i møter med hjelpeapparatet mm.


Kvalifikasjoner

 

  • Minimum 3- årig høyskole/universitets utdanning innen for sosialfag. For søkere med relevant arbeidserfaring vil utdanningskravet
  • kunne fravikes
  • Du må kunne nordisk språk godt, både muntlig og skriftlig- gode kommunikasjonsferdigheter
  • God IT kompetanse som verktøy
  • Kjennskap til og interesse for NAVs samfunnsoppdrag
  • Vandelsattest fra politiet må framlegges før tilsetting
  • Erfaring fra tilsvarende arbeid er ønskelig

Personlige egenskaper

 

  • Positiv, fleksibel og løsningsorientert for å bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Gode smarbeidsevner
  • Må kunne jobbe tverrfaglig og selvstendig
  • Personlig egnethet og personlige egenskaper vil bli vektlagt

Vi tilbyr

 

  • Utfordrende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
  • Gode arbeidsforhold med et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Dekning av reiseutgifter etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

Øvrige opplysninger


Søknad samt CV leveres elektronisk via jobbnorge.no. Gamvik kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Dette betyr at kun søknader
sendt via denne siden vil bli tatt i betraktning.Vitnemål, attester og lignende sendes kun etter oppfordring, og originaler eller bekreftede kopier
av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Før arbeidskontrakt inngås må politiattest nyere enn 3 måneder med «intet å bemerke»
fremlegges i henhold til Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Vi gjør oppmerksom på at det vil bli utarbeidet en offentlig søkerliste etter at
søknadsfristen er ute. Søkere som ønsker at søknaden blir behandlet konfidensielt, bes opplyse om dette og grunngi det særskilt i søknaden. I
henhold til offentlighetslovens § 25, 2. ledd kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker har anmodet om ikke å bli oppført på
søkerlisten. Tilsetting skjer i henhold til lov og avtaleverk for kommunal sektor.


Tilleggsinformasjon


Kontaktpersoner:

  • Unni Mari Lindstrøm, Helse- og omsorgsleder

          Telefon: 95201152 | E-post: unni.mari.lindstrom@gamvik.kommune.no

  • Vivian L. Nilsen, Leder NAV

          Telefon: 97777667 | E-post: vivian.lisbeth.nilsen@nav.no


Arbeidssted:
Værveien 101 NAV 9770 Mehamn (Gamvik Kommune)


Publisert: 12.08.2024 13.01
Sist endret: 13.08.2024 08.01