Informasjon til innbyggere

Oppdatert informasjon angående steinsprang RV888 Bekkarfjordlandet:

Informasjon til innbyggere angående steinsprang RV888 Bekkarfjordlandet

I etterkant av forrige ukes steinsprang , mye aktivitet i fjellområdet på Bekkarfjordlandet og varsel om store nedbørsmengder har FFK besluttet å stenge RV888 Bekkarfjordlandet fra  onsdag 19 juni fra klokken 18:00 til og med torsdag 20 juni klokken 12:00.

Stenging av veg er ett akutt tiltak og ved endring i værforhold kan tidspunkt for stenging endres på kort varsel.

Finnmark Fylkeskommune har gjennomført visuell befaring med helikopter, og det vil utarbeides en vurdering og resultat av befaring vil avgjøre vei videre. Gamvik og Lebesby kommuner er i løpende dialog med Finnmark Fylkeskommune angående

Kommunen ber innbyggere holde seg oppdaterte på vegvesen.no/trafikk før reise og vise varsomhet på veistrekningen.

Med vennlig hilsen / Dearvuodaiguin / Ystävälissii tervheissii

Annette Leinan