Arbeidsulykke i Gamvik

Arbeidsulykke om bord i fartøyet Berghavn

Det har vært en arbeidsulykke om bord mudringsfartøyet "Berghavn" fra Tromsø.

– Det er med stor sorg og beklagelse vi meddeler at vi i går kveld har hatt en tragisk arbeidsulykke med døden til følge ombord i arbeidsfartøyet «Berghavn», under utøvelse av mudringsarbeid i havnebassenget utenfor tettstedet «Gamvik» i Gamvik kommune. De faktiske omstendigheter rundt ulykken forventes å bli nærmere forklart av politiet, etter hvert som etterforskningen av hendelsen gir svar på dette.

Våre tanker går i første omgang til familien, og hans nære arbeidskollegaer ombord i fartøyet, og rederiet vil i denne vanskelige stund søke å støtte og ivareta familien og mannskapet.

Vi oppfordrer utenforstående til å la familie og mannskap få størst mulig ro i denne sorgtunge tid. «Berghavn» har et mannskap på åtte, som i går kveld ble ivaretatt av kriseteamet i Gamvik kommune.

Alf Normann Hansen
Ordfører