Ønsker du å gjøre en forskjell?

Nordkyn barneverntjeneste, Lebesby kommune og Gamvik kommune, søker etter støttekontakter og besøks-/avlastningshjem til barn og familier.

Vi søker etter trygge, omsorgsfulle og positive personer som gjennom sosialt samvær og ulike aktiviteter kan bidra til å skape en meningsfull hverdag for andre.
En støttekontakt har oppdrag noen timer pr uke, hvor de sammen med barnet gjør positive aktiviteter.
Et besøks-/avlastningshjem har et eller flere barn boende hjemme hos seg noen døgn pr måned både for å avlaste foreldre og for at barnet skal få andre opplevelser. God omsorg og positive aktiviteter står i fokus.
Begge typer oppdrag er frivillige tiltak hvor barn og foreldre ønsker hjelp og støtte.
For å søke som støttekontakt og besøks-/avlastningshjem:
• Du må være over 18 år
• Motivert for oppdraget
• Du bør disponere egen bil
• Sosialt engasjert og glad i å hjelpe andre
• Pålitelig og stabil
• God på samarbeid, men også kunne sette grenser
• God på å motivere andre til aktivitet
• Personlig egnethet vil bli vektlagt
Politiattest må fremlegges før oppstart.
Ønsker du å høre mer om denne typen arbeid, ta kontakt med:
Trine Mikaelsen
Barnevernleder