Melding til alle innbyggere i Gamvik kommune

Nordkyn Nett har sendt ut melding om strømbrudd. Det gjennomføres nå søk etter feilen, og denne vil bli rettet så raskt som mulig. Det er usikkert hvor lenge strømbruddet vil vare.

Alle innbyggere bes holde seg innendørs i kveld og i natt på grunn av dårlig vær og sikt. Værmeldingen tilsier at det skal bli noe bedre vær i morgen formiddag.

Strømbruddet gjelder foreløpig for Gamvik kommune med unntak av Skjånes, samt for deler av Lebesby kommune.

Om strømmen ikke er tilbake innen klokken 06.30 i morgen tidlig, vil skolene og barnehagene i Gamvik og Mehamn holde stengt i morgen og videre inntil ny beskjed kommer.

Hvis noen får behov for krisehjelp, har kommunen opprettet følgende nød-telefon: 46 81 78 10

Mvh,

Gamvik kommune