Kunngjøring!

Til alle innbyggere i Gamvik Kommune

Vi i Gamvik Kommune har startet med vaksinering mot koronavirusinfeksjon. Vaksinering vil bli gjort etter prioriteringslister fra folkehelseinstituttet, i første omgang gjelder dette eldre over 75 år samt utvalgte helsepersonellgrupper.

Alle innbyggere med folkeregistrert adresse i Gamvik Kommune, og som er i de prioriterte gruppene, vil bli kontaktet per telefon med spørsmål om de ønsker vaksine når det nærmer seg deres tur. Dersom du bor i kommunen men ikke har folkeregistrert adresse her, og er i en av de prioriterte gruppene ber vi deg kontakte oss på telefon 906 83 823.

Vi anbefaler alle i risikogruppene å ta vaksine. Dersom du er usikker på om du ønsker vaksine kan du finne informasjon på www.helsenorge.no/koronavirus/koronavaksine/ og https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksine/

Korona telefonen 906 83 823 er åpen fra kl 08.00- 15.30 mandag til fredag. Her kan du få svar på  generelle spørsmål.

Du vil også finne mye nyttig informasjon på helsenorge.no, fhi.no og helsedirektoratet.

Med vennlig hilsen Kommuneoverlege Håkon Furu

Publisert: 13.01.2021 13.40