KUNNGJØRING!

Innføring av lokalbestemmelse i Gamvik og Lebesby kommuner:

Gamvik og Lebesby kommuner er pr. i dag 15.03.20 kommuner uten registrert smitte av koronaviruset- covid 19.

For at det skal forbli slik innfører vi nå hjemmekarantene for alle innreisende til kommunene. Karantenen gjelder i 14 dager fra ankomst til våre to kommuner. Unntak gjelder personell med samfunnskritisk og beredskapsmessige oppgaver, som ikke kan utføres fra hjemmekarantene. Unntaket gjelder også arbeidspendling mellom smittefrie kommuner, der hjemmekontor er umulig.

Disse bestemmelsene gjelder fra nå av med tilbakevirkende kraft fredag 13. mars og inntil videre. Gamvik og Lebesby kommune er å anse som ett geografisk område i denne sammenheng. Vi ber alle våre innbyggere, pendlere og tilreisende respektere disse lokale bestemmelsene og følge de til enhver tid gjeldene råd fra folkehelseinstituttet.

Karantenetelefoner i Gamvik og Lebesby kommuner:
Gamvik Kommune:     90 23 01 56
Lebesby kommune:    97 99 09 50