Gradvis åpning av kulturskolen

Kulturskolen åpner for individuell undervisning fra 4. mai!

Etter å ha vært stengt siden 12. mars, vil Gamvik Kommune starte en gradvis åpning av kulturskolen fra og med mandag 4. mai. Åpningen gjelder individuelle tilbud i Mehamn, Gamvik og Skjånes, og vi vil etter hvert vurdere åpning av gruppeundervisning i dans og maling. Dette skjer i henhold til anbefalinger og råd fra Utdanningsdirektoratet.

Gamvik Kulturskole følger Utdanningsdirektoratets smitteveileder for 1. - 7. for å sørge for å unngå smittespredning. De tre viktigste punktene her er:

1. Syke personer skal ikke være på skolen
  2. God hygiene
  3. Redusert kontakt mellom personer

Vi vil derfor gjøre følgende tiltak for å kunne gjennomføre undervisningen i henhold til dette:

• Alle elever og lærere må vaske hendene før og etter hver undervisningstime.
  • Vi vil til enhver tid holde minst to meters avstand til hverandre.
  • Elevene blir hentet ved sin egen garderobeplass av kulturskolelærer. Ikke møt opp utenfor undervisningsrommet.
  • Alle instrument som deles på (piano, gitar, trommesett) blir spritet etter bruk.
  • Kun lærer og elev skal oppholde seg i undervisningsrommet samtidig.

Vi gleder oss til å starte undervisningen igjen, og velkommen tilbake!

Mvh Olga og Knut ved Gamvik Kommunale Kulturskole

Mehamn 28. april 2020

Les mer om Utdanningsdirektoratets smitteveileder her: https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/sikkerhet-og-beredskap/informasjon-om-koronaviruset/smittevernveileder/skoletrinn-1-7/smitteforebyggende-tiltak/

Publisert: 28.04.2020 12.50